Hoppa till innehåll Hoppa till sidfoten
mer

Driftinformation

​Den här sidan visar aktuella driftstörningar i vår IT-miljö. Har du upptäckt ett nytt problem som inte står angivet på den här sidan, felanmäl till servicedesk.

Ny IT-servicedesk från 30:e november

Från och med den 30:e november är det vår nya Servicedesk som ni ska kontakta gällande IT-relaterade problem eller frågor. Ni kan hitta kontaktinformation och mer information om dem här.

Kontaktinformationen till Servicedesk som finns angiven på skrivborden på era datorer kommer ändras inom kort (till nya). De datorer som inte ansluts till RMV:s nät (bärbara, t.ex om man arbetar hemifrån) kommer vi inte kunna nå med den nya informationen. Tillsvidare kommer ni ha kvar den gamla informationen.

Aktuella driftproblem

Uppdaterad 2020-12-10 kl 14:40- Uppdaterat gällande löst problem med inloggning i Citrix.

2020-11-06 – Eventuella problem med Skypelicenser

Vi har uppgraderat licensavtalet gällande Skype. Om ni upplever problem med inloggningen i Skype, kontakta vår nya Servicedesk. Kontakta dem så snart ni upptäcker problemen. Efter att en åtgärd gjorts kan det ta ca 30 minuter innan Skype fungerar som vanligt igen.

Ni finner kontaktuppgifter till dem här: https://raven.rmv.se/sidor/felanmälan-av-it-problem—servicedesk.

Problem med webmail.rmv.se och Outlook via RMV:s wifi

Det går inte att nå webmail.rmv.se eller använda Outlook lokalt på datorn (bärbara datorer) när du är uppkopplad på det trådlösa nätet ”RMV_internet”.
RMV-IT har i dagsläget inte någon beräknad tidpunkt för när detta kan vara åtgärdat. Som workaround kan ni använda extern citrix för att få åtkomst till Outlook (om ni har behörighet till extern Citrix). Det går även bra att använda webmailen via det vanliga mobilnätet.

Vi uppdaterar informationen här när problemet är löst eller när vi har mer information.

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats.